Мета: продовжувати формувати
в учнів поняття про алгоритм, вчити розпізнавати та складати алгоритми на основі життєвого
досвіду з використанням матеріалу навчальних предметів,закріплювати уміння
знаходити і використовувати потрібну інформацію на основі предметної
компетентності, опановувати способи навчально-пізнавальної діяльності, уміння
застосовувати здобуті знання на практиці; розвивати комунікативну
компетентність , логічне мислення, уяву, впроваджувати міжпредметну інтеграцію;
виховувати прагнення до отримання нових знань, ціннісне ставлення до себе як
особистості, уміння працювати в колективі, толерантність в прийнятті рішень.
Обладнання: програма «Сходинки до інформатики», програма виконавець «Садівник», «Навантажувач», пам’ятка
«Алгоритм», картки із завданнями для групової роботи, мікрофон, ножиці, папір, склянка з водою.
Хід уроку: І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
1. Перевірка готовності до
уроку.
Ось і знову в класі гості,
чути гомін, жарти, сміх.
Нас зібралось тут багато, тож
вітаємо усіх.
Подивіться всі на мене,
посміхайтеся усі.
Хто готовий до роботи, хто
бадьорий, - молодці!
Усмішкою щирою вас я вітаю,
Бадьорого настрою нині бажаю.
І ви зніміть з лиця частинку
посмішки
і подаруйте її нашим гостям.
Тоді ми перешкоди всі пройдемо,
А хто буде сумувати, із собою не
візьмемо.
2. Повторення правил техніки безпеки в кабінеті
інформатики.
Технологія «Голосування ногами»
- На початку уроку пропоную повторити основні
правила безпечної поведінки в кабінеті
інформатики.
Якщо учні згодні з тим, що говорить вчитель вони
плещуть у долоні, а якщо ні – тупочуть
ногами.
v В клас комп’ютерний
спітнілі ми вбігаємо щосили…
v Витрем старанно взуття,
не потрібне нам сміття…
v За улюблений комп’ютер
падаєм, як стиглі фрукти…
v Як пора сідать за парти
вчитель нам дає команду…
v Ти підсунь дисплей
близенько і дроти поправ хутенько…
v Від екрану ти відсядь на
сантиметрів п’ятдесят…
v Ми дротів не зачіпаєм,
добре правило це знаєм…
v Як відчуєш щось горіле,
ти промовчиш всім на диво…
v В електронний храм науки
сміливо йди, лиш витри руки…
3. Момент очікування. «Мікрофон»
- Кожне заняття в комп’ютерному
класі дарує нам щось нове, незвичайне.
Чого саме ви очікуєте від нашого уроку?
( приблизні
відповіді учнів:
§ Знову попрацюю за
комп’ютером ;
§ Дізнаюся те, чого не знав раніше;
§ Хочу продовжувати вчитися
працювати у програмі «Сходинки»;
§ Зацікавлю однокласників
своєю роботою;
§ Хочу попрацювати в групі;
§ Подивлюся на цікаву
роботу однокласників;
§ Повторю правила поведінки
при роботі за комп’ютером; тощо.)
-
А для того, щоб ваші очікування збулися, яким повинен
бути наш урок?
v Вправа
«Передбачення»
(Діти записують свої очікування на спеціальних
клейких папірцях, які вчитель кріпить
на дошці).
4. Психоформула (Записати на дошці)
Люблю я свій розум,
Увагу та пам’ять.
Працює
мій мозок
І
вчусь я старанно.
Сприймаю
все нове
І мислю логічно.
Учителя
слово
Здійснюю
практично.
5. Повторення
правил т/б у програмі «Сходинки» (ланцюжком)
-
Тож повторимо правила поведінки при роботі за комп’ютером
уже на робочих місцях.
-
v
Вхід в програму «Сходинки» за алгоритмом.

-Робочий стіл «Сходинки» - Як поводитися з
комп’ютером.























6. Релаксація «Сонечко» (Під музику)
У останньому правилі сказано,
що потрібно відпочивати під час роботи, то ж давайте і ми зробимо паузу та відпочинемо.
- Заплющіть оченята,
уявіть, що ви маленьке сонечко. Ви прокидаєтесь, вмиваєтесь, розчісуєте свої
промінчики і піднімаєтеся на небо.
Ви – велика куля, велике сонце. Ви переповнені
теплом і світлом. Ви даруєте його всій землі, лісам, полям, лукам, річкам.
Ви
вдихаєте тепло і перетворюєтесь на маленький промінчик. Ви летите над землею і
освітлюєте її. А зараз потягніться, розплющіть оченята. Ви добре відпочили.
ІІ. Робота над темою заняття.
1.
Логічна розминка
На які дві групи поділяються
висловлення? (істинні, хибні)
v Гра «Яке
висловлення».(Учні сигналізують
червоними та зеленими сигнальними картками)
Сьогодні четвер.
У Дніпрі плавають дельфіни.
М’яч круглий.
У тижні 7 днів.
Цукерка солона.
Січень – зимовий
місяць.
2.
Технологія «Мікрофон», робота в парах.
Я пропоную вам зараз уявний мікрофон. Наведіть приклади істинних і
хибних висловлень.
ІП.
Теоретична частина.
1. Повідомлення
теми, завдань уроку
- Щоб дізнатися про що йтиме мова на
уроці сьогодні потрібно розгадати кросворд.
б
|
||||||||||||||||
і
|
м
|
|||||||||||||||
е
|
п
|
н
|
з
|
о
|
||||||||||||
к
|
к
|
р
|
т
|
а
|
н
|
к
|
||||||||||
р
|
и
|
о
|
л
|
е
|
л
|
і
|
о
|
|||||||||
а
|
л
|
г
|
о
|
р
|
и
|
т
|
м
|
|||||||||
н
|
и
|
р
|
к
|
н
|
в
|
о
|
а
|
|||||||||
м
|
а
|
е
|
к
|
р
|
н
|
|||||||||||
о
|
в
|
т
|
а
|
д
|
||||||||||||
к
|
а
|
а
|
||||||||||||||
ч
|
||||||||||||||||
1. У монітора є … (екран)
2. Для мишки є … (килимок)
3. За допомогою якої програми можна послухати музику?
4. Керує виконанням усіх програм системний… (блок)
5. Всесвітня мережа? (Інтернет)
6. Інструмент програми Paint? (заливка)
7. Складовою комп’ютера є …
(монітор)
8. Речення, що спонукає до виконання …
(команда)
- Отже,
сьогодні на уроці продовжуємо знайомитися з поняттям «алгоритм», будемо
вчитися розпізнавати та складати
алгоритми, а також знайомитися з програмами «Садівник», «Навантажувач».
2.
Знайомство з алгоритмом.
v Інсценування «Ганнуся та Робік»
На день народження Ганнусі подарували робота. Зараз ми з ним зустрінемося.
(Перед дітьми з’являються дівчинка та хлопчик,
переодягнутий у костюм робота).
Ганнуся: Ой, який гарний! Як тебе звати? (Робот
мовчить).
Напевно треба ввімкнути. (Торкає кнопку).
Робік: Мене звати
Робік. А тебе?
Ганнуся: А що ти вмієш
робити?
Робік: Все. Тільки накажи.
Ганнуся: Ну, тоді:
Підійди
до столу.
Налий
у склянку води.
Полий
квіти у горщику.
Молодець! Як добре! А ще можна?
Робік: Так.
Ганнуся: Візьми ножиці.
Потім аркуш паперу.
Виріж прямокутник.
Якщо ви були уважні, то помітили, що
Робік виконував команди і виконував їх послідовно, тобто діяв за алгоритмом.
v Технологія «Мозковий
штурм»
Що ж у вас асоціюється зі словом
алгоритм?
v Робота зі
словничком (Пошук потрібної інформації)
-
Що ж таке алгоритм? (прочитайте самостійно, попрацюйте в
парах, розкажіть правило один одному).


Алгоритм – походить від імені математика аль-Хорезмі, який
сформулював правила виконання арифметичних дій.
Алгоритм – це послідовність дій, спрямованих на розв’язання
поставленої задачі, це точні розпорядження, вказівки, команди, інструкції,
створені з розрахунку на певного виконавця.
Для того, щоб виконавець міг
розв’язати задачу за даним алгоритмом , він повинен уміти виконувати кожну з
дій, що вказується в команді. Виконавцем
може бути людина, тварина, автомат, робот.
v Перевірка завчасно
підготовленого окремими учнями завдання.
Ø На уроках української
мови виконуємо різні завдання.
Часто розбираємо слова за будовою. Виконання цього завдання
нагадує алгоритм.
1.
Знайди закінчення.
2. Познач його.
3. Познач основу.
4. Добери спільнокореневі слова.
5. Познач корінь.
6. Познач префікс, суфікс (якщо є).
Ø На уроках
природознавства, вивчаючи рослинний світ, ми характеризуємо рослину і даємо
відповіді за алгоритмом.
1. Назви рослину.
2. Де вона росте?
3. Які в неї стебло, листя, квітка?
4. Коли вона квітне?
5. Які плоди має?
6. Як використовується?
Ø На уроках
математики за алгоритмом ми розв’язуємо задачі, множимо та ділимо багатоцифрові числа. Наприклад, як 23∙4?
1. Розкласти на доданки перший множник.
2. Кожен з доданків помножити на 4.
3. Знайдені добутки додати.
v Бесіда за
темою
А чи стикаємося ми в побуті з алгоритмами?
- На уроці вчителька розповіла
учням, як треба правильно діяти, щоб зварити
яйце на сніданок:
v Налий воду у
каструльку.
v Поклади в
каструльку яйце.
v Запали вогонь
на плиті.
v Постав
каструльку на вогонь.
v Через 10 хвилин
вимкни вогонь.
v Набери у іншу
посудину холодну воду.
v Переклади
яйце ложкою з каструльки у холодну воду.
v Через кілька
хвилин витягни яйце.
v Очисти яйце
від шкарлупи.
Вдома учні вирішили
перевірити цей рецепт.
Сашко ледве не зробив
пожежу,
Марійка не змогла
очистити яйце від шкарлупи, а Оля ледве не з’їла яйце разом із шкарлупою. У
Василя яйце залишилося сирим.
Яку вказівку
пропустив кожен учень?
v . Робота у
групах за комп’ютером.
І гр. Складає
алгоритм «Смажена картопля».
П гр. Редагує алгоритм «Прасування білизни» ( Допомога: пронумерувати кількість пунктів).
ІІІ гр. Складає алгоритм із
розкиданих частин «Заварювання чаю».
v Звіт груп
ІV. Практична частина
1. Ознайомлення з комп’ютерними програмами «Навантажувач» та
«Садівник».
- На початку уроку ми познайомилися з
виконавцями.
Доповніть моє речення. Виконавець –
це …
- Хто може бути виконавцем?
- Що можна подавати виконавцю?
- Сьогодні
ми познайомимося з виконавцями «Навантажувач» та «Садівник». (Демонстрування
програм вчителем).
2. Практична робота учнів за
комп’ютерами в парах.
Частина учнів працює в програмі «Навантажувач», інша частина – «Садівник»
3. Релаксація
Закрийте очі, розслабтеся. Уявіть, що ви у
зимовому лісі. Повіває легенький вітерець. Із-за ялинки вийшов Сніговик.
Відкрийте очі. Простежте лише очима за Сніговиком. Спочатку він пішов ліворуч,
потім повернув праворуч, підстрибнув, присів, бо з неба посипались білі
сніжинки. Вони падають вам на обличчя і тануть. Зітріть краплинки води з
обличчя. Тихенько сядьте за парти.
4. Перевірка
завдань
V. Підсумок уроку
1.
Рефлексія
-
Чи справдилися ваші очікування щодо уроку?
-
Що на уроці сподобалося?
·
Чого потрібно дотримуватися, щоб уся робота у людини була
злагодженою і правильною? Вправа «Чому я навчився»
|
(Приблизні відповіді: поважати думку своїх товаришів, співпрацювати в парі,
в групі, творчо працювати, розвивати мислення, пам'ять, бути толерантним тощо.)
2. Вихід
з програми.
3. Вимкнення
комп’ютерів.
4. Приведення
до порядку робочого місця.
-
Я вдячна вам за урок.
Ось
закінчився урок,
І дзвенить
для вас дзвінок!
Працювали
добре, друзі.
Відпочиньте
по-заслузі.
Смажена картопля
1.
______________________________.
2.
______________________________.
3.
______________________________.
4.
______________________________.
5.
______________________________.
6.
______________________________.
7.
______________________________.
8.
______________________________.
Заварювання чаю
o Набрати воду в чайник.
o Покласти в чашку чайний пакетик.
o
Зачекати, поки чайник
закипить.
o
Поставити чайник на
вогонь.
o
Налити гарячу воду в
чашку.
o
Запалити вогонь на плиті.
o
Додати цукру.
Прасування білизни
1.
Підготувати білизну.
2.
Підготувати робочу
поверхню.
3.
____________________________.
4.
Попрасувати білизну.
5.
____________________________.
Немає коментарів:
Дописати коментар